Hoe familyblend’s diversiteit leidt tot eenheid in bereik
Lindy over Project Management
Deze functie is echt op mijn lijf geschreven. Ik houd enorm van plannen en regelen en houd graag controle – overigens niet alleen bij familyblend, maar ook in mijn privé leven. Zonder projectmanagers zouden heel veel campagnes of projecten een stuk minder soepel lopen.
“Plannen is niet voor iedereen en juist daarom is het zo’n belangrijke toevoeging aan een bedrijf. “
Tips van een Project Manager
Eigenlijk staan wij bij Project Management in contact met (bijna) iedereen binnen familyblend. We schakelen veel met sales, redacties, het data-team en ons influencer-team. Ik spreek veel van mijn collega’s dus bijna dagelijks. Als je nog wel wat projectmanagement-tips kunt gebruiken, dan moet je nu goed opletten. Komt ie:
• Zorg dat je met een overzichtelijk systeem werkt. Wij werken met fijn en overzichtelijk programma, hierin kunnen we al onze campagnes en andere informatie kwijt. Daarnaast schakelen we op dit platform ook veel met collega’s.
• Learning by doing: dit geldt ongetwijfeld voor alle functies, maar door gelijk veel aan de slag te gaan met campagnes en planningen te maken, weet je op een gegeven moment vanzelf wat wel en niet haalbaar is.
De laatste tip is eigenlijk ook een beetje mijn ambitie en past denk ik heel goed bij mij:
• Nét een stapje voor zijn op de klant: deze tip spreekt best wel voor zich, maar kan moeilijker zijn dan je denkt. Probeer maar eens in te schatten welke verwachtingen een klant heeft, dat lukt lang niet altijd. Daarom bedenk ik vaak wat ik zou willen weten als ik aan de andere kant zou zitten. Die vragen probeer ik voor te zijn, door veel verder vooruit te lopen op de campagne. Waar een klant nog niet eens heeft nagedacht over hoe het ervoor staat met de KPI, zit er al een update van mij in de mail. Zo verras ik mijn klanten met iets kleins. Heel waardevol!
Hoogtepunt: C&A & EuroParcs
Mijn hoogtepunten binnen Familyblend zijn toch wel de events van C&A en het EuroParcs. Deze campagnes waren allesbehalve alledaags en brachten de nodige uitdagingen met zich mee, maar juist dat maakte ze zo interessant en leuk om aan te werken.
Het organiseren van een evenement voor een kledingmerk als C&A bracht niet alleen de verantwoordelijkheid met zich mee om aan de hoge verwachtingen te voldoen, maar ook om creatief om te gaan met de specifieke eisen en doelstellingen van de campagne. Achter de schermen zijn we lange tijd druk bezig geweest met de EuroParcs-campagne, wat het uiteindelijk extra bijzonder maakte om er zelf aanwezig te kunnen zijn, inclusief een overnachting!
Lees hier meer over C&A en hier meer over EuroParcs.
Artikel geschreven door Lindy van Ramshorst , Projectmanager bij Familyblend