Albert Heijn x familyblend

85% van de Nederlandse kinderen krijgt te weinig groenten en fruit binnen!

De uitdaging

Meer dan de helft van de Nederlanders lukt het niet om de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit binnen te krijgen. Familyblend en Albert Heijn hebben de handen ineen geslagen in de missie om het gedrag van jonge gezinnen met kinderen te veranderen en om structureel meer groenten en fruit te gaan eten, door het leuker, makkelijker en simpeler te maken. Albert Heijn x Familyblend

De campagne 

Met het concept Kleurrijk Eten werden ouders en kinderen geïnspireerd en gestimuleerd om bij Albert Heijn groenten en/of fruit uit het seizoen te kiezen en toe te voegen aan een maaltijd of tussendoortje.

Om te zorgen dat jonge gezinnen meer groenten en fruit eten, zijn er verschillende tools ingezet op meerdere platforms (Mamaplaats en KekMama). Om de kinderen actief te betrekken bij deze campagne hebben we in samenwerking met Albert Heijn een doeplaat ontwikkeld, zodat kinderen spelenderwijs meer leren over groenten en fruitsoorten (zie hieronder de doeplaat).

Zowel het online als offline bereik van Familyblend werd gebruikt om de campagne onder de aandacht te brengen.

Denk aan:
– Sponsored story’s (zie hier: Sponsored story 1)
– Social campagne
– Kek Mama print
– Een interactieve ‘Doeplaat’
– Social campagne
– Diverse Influencers

Het resultaat Albert Heijn x Familyblend

Doelstelling voor de totale campagne was 1.5 miljoen, deze is met een overscore van 500.000 ruimschoots behaald.

 

Albert Heijn x Familyblend

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk