Van partnerships in digitale opvoeding tot mode campagnes
Mijn naam is Amanda en ik ben momenteel anderhalf jaar werkzaam als Head of Partnerships bij Familyblend. In mijn functie geef ik leiding aan een team van vier fulltime medewerkers en ben ik eindverantwoordelijk voor diverse commerciële samenwerkingen met mediabureaus en adverteerders.
Partnerships in digitale opvoeding
De samenwerking met KPN is een parel van een partnership geweest. Het opvoeden van een kind is uitdagend, laat staan in een digitaal tijdperk. Dit onderwerp houdt zowel KPN als familyblend bezig, dus sloegen we de handen ineen om ouders handvaten te bieden in digitale opvoeding. Via een crossmediale campagne werden meer dan 2 miljoen jonge ouders op relevante en creatieve manier geïnformeerd. Meer weten over deze specifieke campagne? Klik hier voor meer informatie.
C&A en familyblend bundelen krachten voor mode bij vrouwen
Verder ben ik ook heel trots op ‘mijn’ klant C&A die veel vrijheid geeft in de manier waarop we het thema Mode onder vrouwen kunnen laden. Samen hebben we al diverse crossmediale campagnes gedaan, waar een event bijna altijd onderdeel van is – de manier om je doelgroep écht te leren kennen. Lees hier meer over deze campagne.
Wat doet sales voor klanten?
Wij helpen adverteerders met een multimediale strategie voor het behalen van doelstellingen, of dat nu awareness, branding of traffic is. Dat start met een brainstorm, opgevolgd door een mediastrategie en bij de uitrol van de campagne blijven we nauw betrokken in samenwerking met onze projectmanagers.
Van belang bij een partnership is het bewaken van de sweet spot tussen de doelstellingen van een adverteerder enerzijds en de behoeftes van de doelgroep anderzijds. Met 17 jaar ervaring onder jonge gezinnen weten we bij familyblend als geen ander wat er speelt onder moeders en vaders. De Partnerships tak van familyblend is in die zin ook gatekeeper voor de vrijheid om de content in de stijl en tone of voice van onze titels en influencerkanalen te laten schrijven.
Tips voor de beste klantbriefings
Voor de debrieffase geldt: Hoe meer informatie, hoe beter. Dat gaat verder dan briefen op een campagneboodschap, doelstelling en doelgroep. Denk bijvoorbeeld ook aan learnings van eerdere campagnes, maar ook een brand book en visie plus missie van een merk. Met dit complete plaatje kunnen wij gericht aan de slag met het beste media advies.
In de briefing richting onze redacties en influencers kan je als adverteerder het beste zo min mogelijk do’s en dont’s noemen. Loslaten kan moeilijk zijn, maar wij weten precies wat onze lezeressen willen lezen, en dat levert uiteindelijk de beste content mét goede resultaten op.
Artikel geschreven door Amanda van der Meer, Head of Partnerships familyblend