Synergie in Marketing: Hoe familyblend het maximale bereik genereert

Zoë over Marketing

 Mijn naam is Zoë Servaas en ik woon op de groene Utrechtse Heuvelrug. Recent ben ik moeder geworden en dus kan ik mij als Head of Marketing bij Familyblend nu nog beter identificeren met onze doelgroepen. Binnen Familyblend ben ik samen met mijn team verantwoordelijk voor het vermarkten van alle merken in ons portfolio. Met onze verschillende online en offline marketingkanalen weten we als geen ander hoe we onze merken op de juiste manier onder de aandacht kunnen brengen bij de gewenste doelgroep.

Verschillende merken, met verschillende doelgroepen

Binnen familyblend hebben we verschillende merken met uiteenlopende doelgroepen en middelen. Overkoepelend is de doelgroep natuurlijk jonge gezinnen, maar dit begrip is breed. Het ene merk leent zich dus beter voor de moeders met kinderen tot en met vier jaar, terwijl het andere merk zich meer richt op de moeders met kinderen tot en met 12 jaar. Deze veelzijdigheid is niet alleen een kenmerk van ons bedrijf; het is onze kracht naar onze consumenten, klanten én adverteerders.

De veelzijdigheid zorgt voor synergie en cross-promotie tussen onze merken. Het bundelen van krachten kan leiden tot een versterkend effect, waarbij loyaliteit aan het ene merk overvloeit naar nieuwsgierigheid naar andere merken binnen onze portefeuille. Elk merk binnen onze portefeuille heeft zijn eigen visie, missie, USP’s en marketingcampagnes. Ondanks de diversiteit in de merken en doelgroepen, zoeken wij natuurlijk wel de samenhang op om zo het maximale bereik te genereren. Bijvoorbeeld door middel van onze winacties, maar ook interne bannering.

“Een merk is niet wat jij zegt dat het is, maar wat anderen zeggen dat jij bent.”

Door de marketingacties zien wij een stijging op meerdere vlakken

Voordat ik in dienst kwam bij familyblend bestond de marketingafdeling uit één persoon en lag de focus vooral op B2B marketing. Momenteel bestaat de afdeling uit vier personen en voeren we marketing uit op verschillende online- en offline kanalen zowel B2C als B2B. Door gebruik te maken van sociale media, nieuwsbrieven, online advertenties en bannering en andere digitale kanalen hebben we niet alleen een groter publiek bereikt, maar ook de interactie met onze doelgroep versterkt. Daarnaast zien we door gerichte marketingacties ook weer een flinke stijging in het aantal abonnementen bij ons merk Kek Mama.

We zijn vastberaden om deze positieve trend voort te zetten en blijven innoveren om onze
doelen (en onszelf) elke keer weer te overtreffen.

Hoogtepunt: Kek Mama 15 jarig jubileum

Deze maand bestaat Kek Mama 15 jaar. Zo’n moment kunnen wij natuurlijk niet ongemerkt aan ons voorbij laten gaan! Daarom dat we vanuit Marketing samen met de redactie de handen ineen hebben geslagen om een speciale campagne neer te zetten voor het 15 jarig bestaan. Denk hierbij aan een cover met 6 prachtige vrouwen over het moederschap van toen en nu, een price-off, een hele grote winactie met prijzen die élke consument wel wilt hebben en een doelgerichte social media strategie. Zowel de lezeressen als veel oude covermodellen hebben we betrokken voor extra engagement rondom ons jubileum. Als klap op de vuurpijl hadden we 23 oktober j.l. een coveronthulling van onze jubileumeditie in grandcafe Lido in Amsterdam. Hier waren wel 60 influencers bij aanwezig!’

Heb jij interesse in een samenwerking? Ik sta graag voor je klaar: zoe@familyblend.nl!

Artikel geschreven door Zoë Servaas, Head of Marketing bij Familyblend

 

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk