Specialist aan het woord – Lisa van den Akker

Hoofredacteur Kek Mama

We geven Lisa graag het woord om meer te delen over haar werkzaamheden als Hoofdredacteur van Kek Mama.

Wie ben je en welke functie heb jij binnen familyblend?
Ik ben Lisa en ik ben hoofdredacteur van Kek Mama. In mijn functie ben ik met name verantwoordelijk voor de redactionele inhoud, zowel voor online als voor print. Daarnaast stuur ik het team aan en ben ik gezicht van het merk en het aanspreekpunt voor andere afdelingen binnen familyblend.

Waar ben jij trots op qua werkzaamheden in de afgelopen maanden?
Onlangs is de eerste print-editie van Kek Mama met mij als hoofdredacteur van de pers gerold. Sinds 21 juni ligt hij in de winkel en ik ben enorm trots! Ik ben zo blij met het resultaat dat wij als team hebben neergezet. Het is echt een heel mooi, dik en zomers nummer geworden. Daarbij hebben we ook een aantal veranderingen doorgevoerd ten opzichte van de vorige edities. Zo hebben we twee nieuwe toffe rubrieken en twee nieuwe columnisten. Ook hebben we meer eigen fotografie toegevoegd, waardoor Kek Mama nóg meer een eigen stijl krijgt. Ik vind dat we daarmee echt een verbeteringsslag hebben doorgevoerd en het nummer nóg meer inhoud hebben gegeven.

Daarnaast ben ik ook onwijs trots op onze SEO-groei. We zien dat we steeds meer bezoekers via Google weten te bereiken. Dit komt mede door de sterkere content en betere SEO-strategie waar we sinds dit jaar op focussen.

Welke rol heb jij hierin gespeeld?
Als hoofdredacteur ben ik samen met de chef magazine verantwoordelijk voor de inhoud van de printedities. We werken nauw samen en bepalen samen hoe het magazine er uiteindelijk uit moet komen te zien.

Voor online ben ik ook hoofdverantwoordelijk en stuur ik het team van online redacteuren en freelancers aan. Ik heb een SEO-strategie ontwikkeld die we nu implementeren. We zagen daar al snel positieve resultaten van, dus dat betekent dat we op de goede weg zitten.

Kun je ons meenemen in deze casus met wat resultaten of effect?
Wat betreft ons bereik via search (SEO) zitten we nu, na een half jaar, al op bijna driekwart van het totale bereik van vorig jaar. Dat is dus enorm positief. Als we deze lijn vasthouden sluiten we het jaar af met een enorme groei op dit gebied.

Artikel geschreven door Marketing – Familyblend

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk