Hoe familyblend dankzij personalisatie lezers 51% langer vasthoudt

Hoe zorg je er als bedrijf voor dat een lezer langer doorleest op je site? Tegenwoordig is de spanningsboog van de gemiddelde websitebezoeker slechts 8 seconden. Dat is ongeveer even lang als het duurde om de titel en de eerste twee zinnen van dit artikel te lezen.
Om een lezer écht engaged te houden, zul je dus gebruik moeten maken van verschillende technieken die de inhoud van de site voor deze persoon optimaliseren. Of dat nou is op basis van voorkeuren of door middel van een aangepast aanbod.

Het vasthouden van de aandacht van de lezers op je website kan een uitdaging zijn. Met de overvloed aan informatie die online beschikbaar is, hebben bezoekers van je website de neiging om al gauw de site weer te verlaten als ze niet snel vinden wat ze zoeken. In dit artikel zullen we enkele tips delen om lezers langer op je website te houden en ervoor te zorgen dat ze blijven terugkomen.

Familyblend

Familyblend is een full service agency die met specifieke marketing tools helpt bedrijven hun doelen te bereiken, door merken met moeders en jonge gezinnen te verbinden. Al meer dan 17 jaar zijn zij dé kennispartner in het bereiken van moeders en jonge gezinnen. Met hun platforms Mamaplaats, Kek Mama, Mama Magazine, Me-to-We en Baby op komst hebben ze een bereik van maar liefst 22 miljoen pageviews per maand.

Focuspunten

Op de platformen van familyblend draait alles om de lezers. Familyblend wil de lezers blij maken en informeren met leuke, spannende of ontroerende content en de lezers een persoonlijke ervaring bieden

Daarnaast willen ze hun opdrachtgevers of adverteerders in contact brengen met hun lezers, en hun klanten in contact brengen met de juiste doelgroep

Shopping Minds CPD 

Om deze focuspunten realiteit te maken heeft familyblend gebruik gemaakt van het Shopping Minds Cloud Data Platform.

Dit platform draait op de verschillende websites van familyblend en slaat de persoonlijke voorkeuren van gebruikers op, en dan specifiek op het gebied van interesses. Dit gaat als volgt in zijn werk:

  • Een bezoeker komt op de website en leest iets over een specifiek onderwerp (hier hangt een bepaalde tag aan)
  • Als de gebruiker vervolgens meerdere keren iets over hetzelfde onderwerp (met dezelfde tag) leest, wordt diegene in een audience* geplaatst.
  • Dan wordt er op basis van de eerder bekeken content nieuwe content getoond aan de gebruiker, die aansluit bij zijn of haar interesses en voorkeuren. Welke content dat is, wordt bepaald op basis van de audience waarin deze bezoeker geplaatst is.

Het met permissie van de klant opslaan, analyseren en segmenteren van de verschillende gegevens over een websitebezoekers helpt Familyblend om relevante content te tonen aan hun lezers en hun adverteerders in contact te brengen met de juiste doelgroep.

* Een audience is een groep bezoekers die dezelfde kenmerken/gedragingen/voorkeuren op een website vertonen. De hierin verzamelde data kan afkomstig zijn uit verschillende bronnen, zoals bijvoorbeeld de website, een app, social media en een CRM-systeem.

Campagnes & Resultaat

Familyblend zet het Shopping Minds CDP sinds eind 2022 in en heeft inmiddels voor haar opdrachtgevers een aantal mooie datagedreven campagnes gedraaid.

 

  • Dutch Filmworks wilde een film promoten voor kinderen ouder dan 6 jaar: met dat artikel heeft Familyblend bezoekers 51% langer vastgehouden dan als ze dit naar de hele groep gestuurd hadden.
  • Voor HEMA hebben ze een banner getest voor korting op rompertjes alleen naar de groep met een baby. Het resultaat was een CTR van 0,5%. Dat is ruim twee keer zoveel als een normale banner op de site van Kekmama.nl haalt.
  • Voor Primark heeft Familyblend een nieuwsbrief uitgestuurd naar ouders met kinderen in de juiste leeftijdsgroep en met interesse in Fashion. De open rate was 42%, normaal is de open rate 30%.Het gebruik van audiences voor personalisatie en datagedreven marketing op de site heeft ervoor gezorgd dat lezers gemiddeld 51% langer lezen. De inzet zorgt dus voor échte aandacht.

 

  • Familyblend Audiences zorgt voor een optimaal benut marketingbudget door het bereiken van personen met vooraf gemeten interesse naar uw product/dienst.
  • Familyblend kan samen met u de juiste Audience groepen samenstellen voor de meest persoonlijke benadering. Laat een berichtje achter via 
  • Via Familyblend Audiences kunt u over het hele jaar top-of-mind zijn bij personen met interesse in uw product/dienst.

    Familyblend: “Door onze audiences slim in te zetten maken wij onze lezers nog blijer en houden we ze langer vast.”

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk