‘Personalisatie in marketing zorgt voor overperformance’

Als manager Data & Analytics bij familyblend hou ik me hoofdzakelijk bezig met vormgeven van onze data propositie. Personalisatie in marketing zorgt voor overperformance op alle relevante peilers binnen het vakgebied en is daarmee extreem waardevol voor familyblend en alle partnerorganisaties. Hoe doen we dat dan? Digital Marketing 

Ken je platform Digital Marketing

Meten is weten, daarom verzamelen we zoveel mogelijk relevante informatie over websitebezoekers. Welke thema’s vindt men interessant, hoe lang leest men en zien we ook daadwerkelijk een ‘outbound click’ naar onze partners? In de regel is de totale doelgroep van familyblend betrokken bij alle online titels. We scoren hoog in absolute getallen als bezoekers, sessies en gemiddelde leestijd. Het feit dat we door een persoonlijke benadering op de ‘standaard getallen’ nog beter scoren is de kracht van het data product. Denk aan een uplift van time on page (+51%) en stijging van CTR (+23%) ten opzichte van niet gesponsorde artikelen.

“Je weet nooit zeker wanneer iemand besluit een aankoop te doen, je kunt er wel zeker van zijn dat jouw merk op het netvlies gebrand staat.” 

Ken je lezersDigital Marketing

Door leesgedrag te analyseren kunnen we gesegmenteerde doelgroepen opstellen met een voorkeur voor verschillende onderwerpen. Anno september 2023 zitten we op 42 gesegmenteerde doelgroepen met 3 miljoen leden.  Ook weten we in welke levensfase moeders en kinderen zitten, met toestemming natuurlijk, om de meest relevante reclameboodschap te laten zien op het juiste moment. We maken het mogelijk voor bedrijven om gedurende het hele jaar ‘top-of-mind’ te zijn bij een specifiek gedeelte van de totale doelgroep. Je weet nooit zeker wanneer iemand besluit een aankoop te doen, je kunt er wel zeker van zijn dat jouw merk op het netvlies gebrand staat. Digital Marketing

 

Datarevolutie

De datarevolutie vindt plaats binnen alle vakgebieden en is ook voor jouw bedrijf interessant. Ben je benieuwd naar onze exacte werkwijze, resultaten en begeleiding bij het ontwerp en de uitrol van jouw marketingcampagne? Neem contact op via onze socials, of direct met mij.

“Data is the backbone of modern marketing. It empowers us to make informed decisions and drive results.” 

Artikel geschreven door Bram Knol, manager Data & Analytics familyblend

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk