New family member: Sandra Vuik

Verloskundige en hoofdredacteur Baby op Komst

Welkom!

Familyblend heeft een nieuwe family member! Sandra Vuik is samen met haar platform Baby op Komst bij de Familyblend family gekomen. Wie is Sandra? We stellen haar even voor! Baby op Komst 

Sandra is samen met haar prachtige platform Baby op Komst naar Familyblend gekomen. De ervaren verloskundige kan genieten van de natuur en woont daarom ook in het rustige en mooie Drenthe. Samen met alle collega’s bij Familyblend verwacht zij Baby op Komst uit te laten groeien tot een inspiratiebron voor velen. Benieuwd naar Sandra? Lees snel verder!

Na zoveel jaren als éénpitter gewerkt te hebben is het een verademing om een team van lieve en vooral deskundige mensen om me heen te hebben die mij op zoveel vlakken ondersteunen.

Vertel Sandra, waar kom je vandaan?

Ik ben geboren en heb mijn jeugd doorgebracht in een dorpje onder de rook van Rotterdam. In Rotterdam heb ik ook de opleiding tot verloskundige gevolgd. Nadat ik was afgestudeerd wilden wij heel graag weg uit het drukke westen. Een grote stap werd gemaakt naar Overijssel alwaar ik een praktijk begonnen ben. Weg van de files en hectiek van het westen. Inmiddels wonen we nog wat rustiger in het mooie Drenthe.

Kan je wat vertellen over het ontstaan van Baby op Komst?

Toen ik in 1999 voor het eerst het internet opging, ging ik als verloskundige natuurlijk kijken wat er aan informatie te vinden was voor zwangeren. Toen der tijd was er nog geen site waar zwangeren goede informatie konden vinden en antwoord kregen op hun vragen. Het zaadje voor Baby op Komst was geplant. Na veel uitzoekerij en vooral heel erg schrikken van de tarieven die webdesigners in die tijd vroegen, we zaten midden in de internetbubble, werd Baby op komst website geboren. Gesteund door vele collega praktijken die hun cliënten wezen op de betrouwbare site maakten we een vliegende start met bezoekers. In de loop der jaren is er veel verandert natuurlijk, niet alleen in het uiterlijk en in de continue uitbreiding van  informatie op de site, maar ook in het aanbieden van online zwangerschapscursussen op Babyopkomst.TV. En natuurlijk de geboorte van Baby op Komst magazine.

Wat vind jij leuk aan je werk?

“Mijn verloskundig hart gaat sneller kloppen van het mentaal ondersteunen van zwangeren, niet alleen in hun zwangerschap maar zeker ook in aanloop naar hun bevalling. Het wegnemen van angsten en onzekerheden is mijn grootste drijfveer voor de ontwikkeling van beide sites en het maken van het magazine. En hoewel ik inmiddels geen praktijk meer heb en dus niet meer face to face in contact sta met zwangeren is het online contact zeker zo leuk. Juist online durven mensen vaak meer te vragen, valt de schroom die ze soms hebben weg waardoor er mooie contacten ontstaan. Daarnaast ontbreekt het in de dagelijkse praktijk soms aan tijd om uitgebreid alle informatie te geven die je zou willen, online kan ik dat wel.

Energie!

 

Even wat anders dan werk; wat doe je in je vrije tijd?

De natuur opzoeken door, liefst iedere dag, vroeg in de ochtend een flinke wandeling te maken, daar word ik blij van. In de omgeving van onze woning loop je zo de vrije natuur in, heerlijk. Daarnaast bootcamp ik twee keer per week én reizen we heel graag met ons campertje. De zon en zee krijg ik nooit genoeg van. Op zijn tijd een gezellig samenzijn met vrienden mag natuurlijk ook niet ontbreken in de dingen die ik graag in mijn vrije tijd doe ;).

Wat is jouw ambitie bij Familyblend?

Na zoveel jaren als éénpitter gewerkt te hebben is het een verademing om een team van lieve en vooral deskundige mensen om me heen te hebben die mij op zoveel vlakken ondersteunen. Door deze samenwerking verwacht ik dat Baby op Komst zich nog verder kan ontwikkelen. ‘Mijn baby’ uit laten groeien tot een prachtige, volwassen, waardevolle inspiratiebron voor zowel de zwangeren, haar partner als zakelijke partners, dat is mijn grote droom. Samen gaan we deze droom werkelijkheid laten worden! Proud to be part of the family!!

Sandra Baby op Komst

Sandra Baby op Komst

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk