Dyson: Content marketing

Dyson lanceert een nieuwe snoerloze stofzuiger die krachtig én stil is. Een unieke combinatie. Dit verhaal mag breed onder de aandacht gebracht worden.

Adviseren

Of een product goed is en werkt moet je op een natuurlijke manier bewijzen. Familyblend adviseerde een uitgebreid testpanel waarin ingezoomd wordt op de USP’s van de stofzuiger. Hierbij goed lettend op de match tussen tester en het merk Dyson. Om het vervolgens breed onder te aandacht te kunnen brengen, zijn de resultaten via diverse exposure kanalen uitgezet.

Verbinden

Tool: Testpanel met 4 zorgvuldig geselecteerde testers.

Hen is in testvragen gevraagd om de USP’s van de nieuwe stofzuiger naar voren te brengen. Ze hebben de Dyson uiteindelijk gewaardeerd met maarliefst een 8.9!

Tool: Social media campagne

Het testresultaat (8.9) werd in woord en beeld verspreid aan een grote en relevante doelgroep via Facebook en Instagram.

Tool: Winactie

Deze zorgt naast branding voor directe activatie bij de doelgroep. De niet-winnaars ontvangen een kortingscode om met flinke korting een stofzuiger aan te schaffen. De winactie is uitgezet via website, in de nieuwsbrief, Instagram en op Facebook. 

Optimaliseren

 

De campagne kent de volgende kernresultaten:

Kwalitatief resultaat op Mamaplaats

  • Kennis van de nieuwe producten bij de target doelgroep;
  • Vergroting van de likeability van het merk;
  • Top of mind brand awareness;
  • De doelgroep een eerlijke mening laten vormen van het product;
  • Verkrijgen van unieke content: moeders testen en delen tekst en beeld (=waardevol!).

Kwantitatief resultaat op Mamaplaats

  • Doelstelling van 100.000 bereikte personen is behaald (155k);
  • Reviewcijfer: 8.9. Dit cijfer gebruikt Dyson ook in haar eigen communicatie;
  • Social media campagne leverde > 2.500 kliks op naar Dyson;
  • Middels unieke kortingscode zijn tientallen stofzuigers verkocht;
  • Aan de winactie hebben 875 deelnemers meegedaan.

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jou merk