Pampers: Influencer marketing
Pampers heeft sinds kort een nieuw product: Pampers Pure. Zij wil haar USP’s vertellen aan de doelgroep met behulp van de inzet van gebruikers zelf (ouders).
Adviseren
Familyblend adviseerde een selectie influencers in te zetten die erg puur is en dichtbij zichzelf blijft. De gemaakte beelden en teksten werden gebruikt als input voor sponsored stories om zo extra bereik te genereren.
Verbinden
Tool: Influencer impact campagne
Zes passende influencers werden ingezet, elk met een kleine baby en kernwaarden van het gezin passend bij de USP’s van Pampers Pure.
Tool: Social campagne
De mooiste campagnebeelden werden verspreid aan een groot, relevant bereik.
Tool: Sponsored story
Een SEO-geoptimaliseerd artikel, met linkjes naar Pampers, op een blijvende dedicated pagina. Evergreen content.
Optimaliseren
De campagne kent de volgende kernresultaten:
Kwalitatief resultaat op Mamaplaats
- Big bang door de inzet van influencers met grote achterban;
- Pure content gemaakt door echte moeders;
- Evergreen content d.m.v. sponsored stories, welke Pampers zelf kan gebruiken in haar communicatie.
Kwantitatief resultaat op Mamaplaats
- > 1.500.000 bereikte personen uit de doelgroep;
- 6 influencers zorgen samen voor 500.000 bereik!
- Herhaling werkt: hogere engagement (+ 3% bij repostings).