Bolletje: Content marketing

Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag; de start en motor van het lichaam. Zeker voor kinderen is dit essentieel om goed te kunnen presteren op school en om alle belangrijke voedingsstoffen binnen te krijgen.

Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 11% van de kinderen zonder zo’n belangrijk ontbijt naar school gestuurd wordt. Samen met Bolletje hebben wij dit maatschappelijke thema omarmd  met als doel: Meer gezinnen bewust maken van feit dat een goed ontbijt belangrijk is voor hun kinderen.

Adviseren

Aan de hand van krachtige brainstormsessies hebben we een passende content strategie uitgestippeld.

 Aan de hand van de customer journey van Bolletje hebben we op elk relevant moment een touchpoint gecreëerd met de doelgroep. Dit doen wij door diverse tools in te zetten welke elkaar opvolgen. De campagne kreeg de naam “Ik wil Bolletje! Ontbijt weken”.

 Zoals elke goede campagne starten we met een inzicht. Hiervoor hebben we met een enquête in kaart gebracht wat voor ‘ontbijt types’ er zijn en hoe je hierop kan inspelen.

 Zo bleek een gehaast ‘’ontbijt type’’ meer behoefte te hebben aan goede voorbereiding van zijn/haar dag. Dus we gaven tips en advies aan moeders om het ontbijt zo makkelijk én verantwoord mogelijk te maken. Daarnaast gaven influencers een kijkje in hun ontbijt routine met als doel iedereen aan de ontbijt tafel te krijgen.

Verbinden

Om alle gezinnen aan de ontbijt tafel te krijgen zetten we 6 verschillende tools in die elkaar versterken.

Tool: Enquête

Onder alle leden van Mamaplaats hebben we een enquête uitgezet. Hieruit bleek dat het merendeel van de moeders zelf een ‘snel ontbijt type’ is maar waar haar kindje(s) vrijwel allemaal ‘langzame en/of moeizame’ ontbijt types zijn. Pakkende inzichten waar we in volgende tools op in kunnen haken.

Tool: Instagram story

Via de Instagram poll functie stellen we 4 opeenvolgende vragen & 1 swipe up / click out. Dit is de perfecte tool om het onderwerp ontbijt te introduceren en de interactie aan te gaan.

Tool: Sponsored story

De antwoorden op de vragen vanuit de enquête en de Instagram story diende als basis voor het schrijven van een relevant en pakkend artikel. In een artikel kan je het belang van een goed ontbijt uitgebreid toelichten en we behandelen hierin meerdere argumenten en maken de doelgroep tegelijkertijd enthousiast.

Tool: Social campagne

Via onze Social kanalen werd de boodschap verder dan Mamaplaats verspreid onder Mamaplaats look-a-like profielen en we hebben de pageviews van het sponspored story retarget. Hier kon men een ontbijt pakket winnen dat was samengesteld door Bolletje.

Tool: Influencer inzet

Meerdere influencers werden geselecteerd op basis van diverse criteria; leeftijd kindjes, engagement, aantal volgers, verschillende ontbijt types, etc. Een week lang volgde wij ze op de voet; ‘hoe zag hun ontbijt er iedere morgen uit? En die van hun kindjes?’ Het delen van jouw ontbijt stond centraal om hiermee een grote buzz around the topic te creëren.

Tool: Pop-up & Display

Om een groot bereik te genereren werden diverse tools ingezet, waaronder een pop-up op Mamaplaats, een display campagne en bannering.

Optimaliseren

De campagne kent de volgende kernresultaten:

Kwalitatief resultaat op Mamaplaats

  • Zeer inhoudelijke content met een hoge engagement
  • Bolletje is neergezet als de expert op het gebied van ontbijt
  • Creatie authentieke en herbruikbare content voor Bolletje;
  • Kwalitatief onderzoek interessante resultaten learnings voor Bolletje;
  • Kennis bijgebracht omtrent het belang om over ontbijten na te denken.

Kwantitatief resultaat op Mamaplaats

  • > 2 miljoen bereikte personen binnen 2 weken;
  • > 23.000 QVs t.o.v. een benchmark van 6.000
  • > 1.000 reacties op de winactie;
  • 4 passende influencers bij het merk Bolletje geselecteerd uit de meer dan 100 aanmeldingen.
  • > 500 ingevulde enquêtes van mensen uit de doelgroep.

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jou merk