11% van de kinderen gaat zonder ontbijt naar school!

#claimjethema

Echte, pure en oprechte content werkt, ook wanneer het om een samenwerking gaat. Of juist wanneer het om een samenwerking gaat! Om dit te kunnen realiseren moet de match tussen een influencer of blogger met het merk of thema kloppen. De juiste doelgroep moet worden bereikt, worden geraakt en tot slot worden geactiveerd.

Een voorbeeld van een thema wat perfect vóór- en dóór de doelgroep doorvertaald is, is het thema ontbijt. Of beter gezegd: het overslaan van het ontbijt. We hoorden dat 11% van de kinderen in  Nederland ’s-ochtends de deur uitgaat zonder een ontbijtje.

Best een schokkend gegeven, want een goed ontbijt is belangrijk om met energie je dag te starten, zeker wanneer je nog aan het groeien bent! Hier wilden we oprechte aandacht aan geven en samen met Bolletje hebben we dit thema verder uitgewerkt.

Het doel was helder: de noodzaak van een gezond ontbijt vertellen aan zo veel mogelijk (jonge) ouders. We adviseerden Bolletje een themaweek op Mamaplaats te claimen. Tijdens deze ‘’ontbijtweek’’ doorlopen we 3 fases:

1: facts verzamelen, d.m.v. tool: enquête + social poll;
2: persoonlijke verhalen delen, dmv tool: mamatorials en IG feedposts;
3: bereiksboost creëren, d.m.v. tool: pop-up, display en social campagne.

1: Facts verzamelen

We vroegen de doelgroep via Mamaplaats kanalen specifieke insights omtrent ontbijt en gezondheid. Hierin werden specifieke onderwerpen, passend bij Bolletje (en haar assortiment), uitgelicht. De resultaten werden verwerkt in de rest van content gedurende de ontbijtweek. Er kwam bijvoorbeeld aan het licht dat ouders doorgaans in de ochtend ‘’snelle ontbijters’’ zijn, terwijl kinderen doorgaans ‘’rustige ontbijters’’ zijn. Dat levert geheid struggles op aan de ontbijttafel. Met behulp van deze inzichten kunnen er gericht tips gegeven worden waar ouders ook echt wat aan hebben!

“Kinderen zijn rustige ontbijters, in tegenstelling tot de meeste haastige ouders. Resultaat: struggles aan de ontbijttafel…”

2: Persoonlijke verhalen delen – #bolletjeontbijt

Binnen de blogger- en influencerpoule vroegen we wie enthousiast was om samen met Bolletje en Mamaplaats het ontbijtthema op de kaart te zetten. De respons was hoog en na het maken van een professionele selectie is er gestart met het delen van pure verhalen, letterlijk bij de gezinnen aan de ontbijttafel. We hebben gemerkt dat een groepje influencers met volgers tussen de 2K en de 10K (relatief kleine influencers), samen zorgt voor een impact die groter en effectiever is dan het inzetten van één of twee influencers met >20K volgers.

Herkenbaar, puur en treffend! Allemaal verzameld op zowel Mamaplaats als op Instagram met de #bolltjeontbijt

3: Bereiksboost 

Na veel mooie inzichten en verhalen te hebben verzameld is het de taak om zo veel mogelijk ouders uit de doelgroep hierop te attenderen. Exposure kanalen als socials, nieuwsbrief, bannering, display en pop-up zijn vol ingezet en hebben gezorgd dat de verhalen gelezen werden.

Resultaat

Gedurende één week is een enorme hoeveelheid informatie verzameld: >500 ingevulde enquêtes, er zijn tientallen ontbijtverhalen met een actief linkje naar Bolletje verteld aan de doelgroep en zijn er 2.262.000 contactmomenten met de doelgroep geweest. Daarnaast is er verkeer gestuurd: >10K kliks naar specifieke (Bolletje) pagina’s.

De hashtag #bolletjeontbijt staat en zal de rest van het jaar zichtbaar blijven en worden bezocht door middel van het Mamaplaats blog algoritme.

Claim jouw thema

Familyblend gelooft dat wanneer je een inhoudelijk thema koppelt aan de juiste tools + personen je als merk echt een thema kunt ownen!

We hebben diverse succesvolle partners zoals Squla op het thema educatief leren, Dr.Oetker op het thema bakken en de brandwondenweek in samenwerking met Stichting Brandwonden.

Jouw thema claimen? Ons team staat klaar om je vrijblijvend te inspireren en advisere. Bel / mail ons en ga in gesprek hoe wij voor jou een thema kunnen koppelen aan je merk.

Join the family!

Ga verder met lezen

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk