Interview met Kimberly!

a.k.a. Curlymomm

Kimberly is een van de influencers die zich als eerste aansloot bij het Mamaplaats Influencer Network (MPIN), en dat was gelijk een match! Ze doet nu niet alleen tientallen campagnes in samenwerking met mamaplaats en gave merken, maar ze is nu ook werkzaam op de redactie van Mamaplaats als ‘Influencer expert’ én ze was de eerste exclusieve influencer van Familyblend de Agency

In deze blog delen we een interview met Kimberly, waarin ze meer vertelt over het leven als influencer en over haar werkzaamheden bij mamaplaats. 

Laten we maar gelijk van start gaan. Er zijn verschillende soorten en type influencers Wat voor type ben jij eigenlijk? 

Met 12 duizend volgers zou ik mezelf een micro influencer noemen. En als we het hebben over content gaat dat vooral over mijn gezinsleven. Ook sta ik steeds vaker ‘’alleen’’ op de foto. Deze content is ontstaan uit mijn liefde voor fashion en home and living producten. Hier deel ik bijvoorbeeld vaak lifehacks voor mij volgers.

Je hebt het over lifehacks. Zou je een voorbeeld kunnen geven van een lifehack die je recent hebt gedeeld voor een samenwerking?

Het was niet voor een samenwerking, maar de Reels van Zwitsal bijvoorbeeld is ruim 150.000 keer bekeken. Hier liet ik zien dat ik de lotion altijd overgiet in een handigere fles om alles eruit te krijgen. Je kunt de Reels hier bekijken.

Wat vind je het allerleukste aan influencer zijn?

Wat ik echt heel bijzonder vind is de interactie met mijn volgers. Wanneer ik bijvoorbeeld een post of blog plaats die heel persoonlijk is, krijg ik heel veel privé berichtjes van moeders die zich hierin ook herkennen. Dat maakt Mamaplaats ook zo mooi. Omdat ik weet dat er veel mensen met een eetstoornis worstelen bijvoorbeeld, of niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen raken.

Hier heb ik zelf ervaring mee, en schrijf hier dus ook over. Dus dat is iets heel moois.

Daarnaast ben ik ook dankbaar voor alle mooie kansen die ik krijg, de samenwerkingen voor gave merken. Denk bijvoorbeeld aan alle mooie photoshoots of video’s die wij als gezin al hebben mogen doen, waanzinnig gewoon.

Wat voor samenwerkingen spreken je het meest aan?

Ik vind langdurige samenwerking erg fijn. Maar over het algemeen de samenwerkingen die een goede match zijn met mij en mijn gezin. Ook ben ik echt een fashion / design liefhebber, test ik graag producten voor mijn (krul) haar en vakanties. Voor elke samenwerking kijk ik goed of ik de volledig achter de boodschap sta en of ik het ook echt leuk vind om te doen. Dan straal je dat ook 100% uit en dat zien/ voelen mij volgers.

Waarom vind je een langdurige samenwerking zo fijn?

Omdat die samenwerking terug blijft komen en ik op die manier de geloofwaardigheid van samenwerkingen nog beter vind. Mijn volgers zie dat ik echt fan ben van het product en het niet iets eenmaligs is. Bij dit soort samenwerkingen blijven er ook opnieuw vragen komen van welk merk het is, waar ik het heb gekocht, etc. Dus voor de klant ook interessanter denk ik dan weer.

Wat zijn je meest succesvolle partnerschappen tot nu toe?

De partnerschappen waar ik het meeste plezier en denk ik ook resultaten heb geboekt zijn Socibike, Bol.com, Kruidvat, Guts & Gusto, Center Parcs, Maxi-Cosi en Prénatal. Maar er zijn heel veel mooie merken waar ik tot nu toe mee heb mogen samenwerken. 

Als je zou moeten kiezen welke van de genoemde samenwerkingen het meest succesvol is geweest welke zou dat dan zijn geweest?

Lastig! Want het zijn verschillende goed lopende samenwerkingen geweest. Ik denk voor nu dan Socibike. Het is een enorm gave samenwerking, een eigen elektrische bakfiets. Waar wij ieder seizoen tot nu toe enorm veel plezier van hebben. En die samenwerking nog steeds met grote regelmaat terugkomt in mijn stories of op mijn feed.

Heb je nog een goed advies voor merken die met influencers werken?

Goede communicatie is echt belangrijk, dat de influencer precies weet wat de verwachtingen zijn van de klant. Zo komt er geen verwarring, want dat is voor zowel de klant als voor de influencer niet leuk natuurlijk. En wellicht voor klanten toch wat vaker een langdurige samenwerking aangaan met een influencer waar zij ook echt 100% achterstaan. Waarbij de samenwerking goed en soepel verloopt. Ik denk dat dat soms beter werkt dan heel veel influencers in te blijven zetten, die misschien af en toe eens iets posten. En dat die influencer nadat de samenwerking is afgelopen het merk nooit meer laten vallen. Ongeloofwaardig en zonde denk ik dan…

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk