DPG Media verkoopt Kek Mama aan Kompas Publishing en FamilyBlend

Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever. DPG Media, uitgever van onder andere nieuwsmedia en magazines blijft zich focussen op het informeren en adviseren van ouders met de titel Ouders van Nu.

Familyblend, dat zich richt op het verbinden van merken met moeders en jonge gezinnen, is eigendom van Rik van Elk, terwijl Kompas Publishing eigendom is van Aart Wallet en Steven Filipse die eerder Startpagina, Schoolbank en Goeievraag overnamen.

Meer aandacht voor Kek Mama

Wanja Allessie, directeur Special Interest Media bij DPG Media: “Om (aanstaande) ouders zowel offline als online optimaal te bedienen in hun interesses brengen we focus aan in de merken en kanalen door te kiezen voor Ouders van Nu. DPG behoudt hiermee de grootste print-editie en zet tevens fors in op de digitalisering. Ik ben daarnaast heel blij dat we een goed thuis hebben gevonden voor Kek Mama, een prachtige glossy en online platform voor moeders, waar het de volle aandacht krijgt die het verdient.”

Jannine Berkelaar, hoofdredacteur Kek Mama: “Ik ben enorm trots op wat we de afgelopen jaren met Kek Mama hebben neergezet. Met de eerlijke verhalen, persoonlijke interviews en treffende columns zorgen we voor herkenning bij alle vrouwen die ook moeder zijn. Ik kijk uit naar een succesvolle samenwerking waarin we dé crossmediale glossy voor moeders nog meer op de kaart zullen zetten.”

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk