Pixum: Influencer marketing

Pixum wil meer naamsbekendheid en Nederland in contact brengen met haar producten. Dit werd breed onder de aandacht gebracht door middel van een influencer impact campagne met als bijkomende doelstelling sales genereren.

Adviseren

Wie kan er nu beter enthousiast spreken over een merk of product dan een fan zelf? 

Familyblend adviseerde Pixum een grote selectie influencers in te zetten die zich verbonden voelen met het merk. Iedere influencer kreeg een unieke, persoonlijke kortingscode die met de achterban werd gecommuniceerd. 

Verbinden

Tool: Influencer impact campagne

Er werden 25 passende influencers ingezet. Elk met een eigen kortingscode en vrijheid betreffende de campagne invulling om zo creativiteit te stimuleren. 

Tool: Social campagne

De mooiste campagnebeelden werden verspreid aan een groot, relevant bereik. 

Optimaliseren

 

De campagne kent de volgende kernresultaten:

Kwalitatief resultaat op Mamaplaats

  • Kennis van het gehele assortiment bij de doelgroep;
  • Mooi beeld gemaakt wat hergebruikt kan worden;
  • Buzz around the brand door het flink aantal ingezette influencers;
  • Iedere influencer heeft een eigen insteek,  waardoor de camagne veelzijdig is. 

Kwantitatief resultaat op Mamaplaats

  • Overall doelstelling van 850.000 bereikte personen is gehaald > 1.000.000;
  • 25 influencers hebben samen meer dan 100 uitingen gegenereerd;
  • Social campagne leverde meer dan 5.000 kliks op naar Pixum;
  • Meer dan 500 sales gegenereerd middels een unieke code. 

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jou merk