Influencer Marketing X
Back-to-school

Bart Gresnigt

De zomer is nog maar net begonnen, maar juist nu is het slim om na te denken over de periode daarna: de Back-to-school (BTS) periode. Niet alleen is het voor gezinnen weer een belangrijke fase, maar ook voor merken om bovenop dit waardevolle marketing moment te zitten.

De BTS fase is een van de meest belangrijkste online shopping periode van het jaar. De scholen zullen pas over 5/6 weken weer open gaan, maar de consument is al klaar voor online BTS-shoppen in Juli. Daarom is het voor merken belangrijk om zo vroeg mogelijk top-of-mind te zijn. In deze competatieve markt zullen ook dit jaar weer veel merken de hulp inroepen van Influencers. FamilyBlend gaat graag ook voor jouw merk aan de slag om een effectieve BTS Influencer Marketing campagne te realiseren.

1: Betrek de juiste kanalen

Back To School (BTS) is een shopping periode waarin moeders, vaders en de kinderen allemaal druk zijn met kopen van spullen. Bedenk daarbij dat zij zich allemaal kunnen oriënteren op verschillende kanalen. Vergeet daarbij sociale media niet, zoals bijvoorbeeld  TikTok, waar veel tieners hun inspiratie vandaan halen. Of betrek eens influencers op het kanaal Pinterest, die naast Instagram massa’s mensen inspireert in deze periode. Ow, en vergeet niet na te gaan of er blogs of review websites zijn, waar ouders zich laten informeren over de juiste producten. YouTube is daar een perfect kanaal voor.

2: Kies de juiste Influencers

Verbindig ontstaat, wanneer er overeenkomsten zijn tussen de influencers en haar volgers, en het merk. Vraag jezelf af: waarom past deze influencer bij mij? Wat hebben wij gemeen? Draagt deze influenceer dezelfde waarden uit? Uit onderzoek blijkt dat een BTS aankoop vooral wort gedaan op basis van prijs, product en gemak. Het is daarom belangrijk dat een influencer open staat om dit ook uit te dragen richting haar achterban zonder afbreuk te doen aan hoogwaardige inspiratie content

3: Goede timing

Merendeel van de consument shopt tijdens de sale periode en geeft voorkeur aan korting en acties. Daarom zou het een mooi moment zijn om precies bij de aanvang van de sale Influencers te laten vertellen dat de sale is gestart. Wanneer het gaat om wat duurdere producten, zoals laptops, rugtassen, kantoormeubel, dan wordt er gedurende de hele zomer georiënteerd, maar gaat het meer om schoolspullen en nieuwe kleding, dan is augustus DE maand om exposure te doen.

4: Nieuwe avonturen

Naast boeken, laptops, kleding, schoolspullen, zijn ook beauty items en persoonlijke verzorgigsproducten populair. BTS gaat niet alleen over terug naar school gaan en lessen volgen. Het gaat ook over het maken van nieuwe vrienden en het beleven van nieuwe ervaringen. Alle producten die helpen om je zelfverzekerd te voelen, helpen hierbij.

Daarom is ‘how to’ / tutorial achtige content heel gewild in deze periode. Als jij als merk kinderen en scholieren weet te helpen middels Influencer Marketing om vol vertrouwen de school binnen te stappen, dan sta je 10 punten voor op de rest.

Let’s talk!

Back-to-School is een van de grootste e-commerce perioden van het jaar.

Ga verder met lezen

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk