Hoe creëer je een eerlijk beeld van influencers en hun impact?
In de woeste jungle van Influencer Marketing vliegen de termen, methodieken en systemen je om de oren. Ieder bureau heeft zijn eigen methode en way of working, terwijl er een enorme behoefte is naar uniformiteit; een behoefte die wij vanuit Familyblend herkennen. Niet alleen vanuit onszelf en onze klanten, maar juist ook vanuit onze influencers zelf. Wanneer een influencer beter weet hoe hij/zij presteert, dan kunnen we daar met elkaar wat aan doen. Zo groeien we samen.
True Reach Methode
De True Reach Methode staat voor werkelijk bereik. Hierbij wordt gekeken naar het ware bereik van een influencer, in plaats van enkel de volgers en/of engagement. Dit laatste kan vaak een vertekend beeld geven over de echte impact van een influencer.
Met deze unieke methodiek willen we vanuit Familyblend de influencer op een eerlijke manier belonen. Tegelijkertijd willen we de influencer stimuleren en helpen om zijn/haar True Reach te vergroten
Hoe bepalen we de True Reach?
Om de True Reach van een influencer te bepalen, kijken we naar 4 factoren: historisch bereik, actueel aantal volgers, engagement en autoriteit. Alleen kijken naar volgers is namelijk niet voldoende. Dit komt doordat volgers makkelijk gekocht kunnen worden, wat met het blote oog niet te zien is. Hetzelfde geldt voor het engagement. Dit kan nog wel eens een vertekend beeld geven, wanneer een influencer deel uitmaakt van een podgroep. Dit is een groep waarbij mede-influencers op elkaar commenten en liken, terwijl ze niet engaged zijn met de post/het aangeboden product.
Door gebruik te maken van deze True Reach methode, waarbij wij alle factoren bij elkaar pakken, zijn we in staat om beter te voorspellen hoe een influencer gaat presteren binnen een campagne of samenwerking. Dit geeft houvast voor de influencer én voor onze klanten
Benieuwd hoe we dit voor jouw merk/product zouden aanpakken?
Let’s talk!
Affiliate Marketing: Waarom nu?
Kees Jan Den Hollander
Dit is de kern van Marketing
Marion Buur
Echte verhalen zijn goud waard!
Bart Gresnigt