Oostenrijks Toeristenburo x familyblend
Concept: Onontdekt Oostenrijk
De uitdaging
“Hoe kunnen we Oostenrijk in 2023 multimediaal positioneren als dé ideale vakantiebestemming voor gezinnen met schoolgaande kinderen?”
Dit was de kernvraag die de leidraad vormde voor de campagne van het Oostenrijks Toeristenburo. Tijdens deze campagne streven we ernaar om vooral bewustzijn te creëren over Oostenrijk als de perfecte vakantiebestemming voor gezinnen met jonge kinderen. Familyblend staat voor de uitdaging om de volgende boodschap over te brengen: “Ontdek hoe geweldig een vakantie in Oostenrijk met kinderen kan zijn, en dat het hele jaar door!”
De campagne
Met het creatieve concept ‘Onontdekt Oostenrijk’ willen we ouders van schoolgaande kinderen laten zien hoe leuk een vakantie naar Oostenrijk kan zijn, het hele jaar door! Om dit te realiseren hebben wij gebruikgemaakt van meerdere tools op Kek Mama en mamaplaats. In totaal hebben wij de volgende deliverables, verdeeld over zes flights, ingezet voor Oostenrijks toeristenburo:
8 x Sponsored story
2 x Social campagne
2 x Dedicated nieuwsbrief
2x Instagram storyset
2x Print advertorial
Bekijk hier een van de sponsored stories op Kek Mama en hier op mamaplaats. Dankzij de vertaling van het concept via branded content worden ouders zich meer bewust van de vakantiemogelijkheden in Oostenrijk, ongeacht het seizoen.
Het resultaat
Met deze jaarcampagne, die uit zes flights bestond, hebben we 2,4 miljoen impressies behaald. Dit toont aan dat we erin zijn geslaagd om de boodschap over te brengen op de doelgroep ‘jonge gezinnen’.
Wil jij ook dergelijke resultaten behalen? Neem dan contact op met: sales@familyblend.nl