Monuta x familyblend
Campagneboodschap: “Echte verhalen over het zijn- en worden van een gezin, wat daar bij komt kijken, wat er kan gebeuren en hoe je je hierop kunt voorbereiden”
De uitdaging
“Bij de komst van een kindje overheerst natuurlijk vaak de vreugde en blijdschap, waardoor het afsluiten van een uitvaartverzekering niet meteen opkomt in de gedachten. Toch is dit van groot belang. In samenwerking met Monuta hebben we onze krachten gebundeld om de boodschap van de campagne over te brengen naar jonge gezinnen: “Echte verhalen over het zijn- en worden van een gezin, wat daar bij komt kijken, wat er kan gebeuren en hoe je je hierop kunt voorbereiden”. We willen hen aanmoedigen om hier aandacht aan te besteden en na te denken over het afsluiten van een uitvaartverzekering.
De campagne
Om de urgentie van een uitvaartverzekering te benadrukken, hebben we drie verschillende flights uitgevoerd op zowel mamaplaats als Kek Mama. Op beide platforms zijn persoonlijke verhalen, Instagram stories en sponsored stories gedeeld.
Influencer Kimberly: “Uiteindelijk hebben we samen besloten om de zwangerschap voortijdig te beëindigen. De moeilijkste keuze uit ons leven. In plaats van het kopen van de babyuitzet moesten we zijn afscheid gaan regelen.”
Influencers @deviervankim en @liekdeb.nl hebben ons meegenomen in hun persoonlijke en aangrijpende verhaal over het verlies van een kindje. Zo heeft @deviervankim haar verhaal gedeeld op mamaplaats, waarin ze benadrukt waarom het belangrijk is om vroegtijdig een uitvaartverzekering af te sluiten, vooral tijdens de zwangerschap, om onverwachte kosten en zorgen te verminderen. Ze deelt haar persoonlijke ervaring waarbij het plotselinge verlies van haar kindje haar confronteert met de noodzaak om een uitvaart te regelen. Daarnaast vertelt ze hoe het hebben van een verzekering haar financiële ruimte gaf tijdens een emotioneel zware periode.
@liekdeb.nl heeft haar verhaal gedeeld op Kek Mama, waar ze wil benadrukken hoe belangrijk het is om voorbereid te zijn op onverwachte situaties. Zoals het overlijden van een kind tijdens de bevalling, en hoe het hebben van een uitvaartverzekering kan helpen bij het omgaan met de onverwachte kosten en emoties die daarbij komen kijken. Ze deelt haar persoonlijke ervaring om anderen bewust te maken van het belang van het hebben van een uitvaartverzekering, zodat zij niet onvoorbereid hoeven te zijn in een dergelijke hartverscheurende situatie.
Het resultaat
Voor deze campagne hebben we een totaalbereik van 2,7 miljoen impressies bereikt, waar we heel trots op zijn, vooral omdat we een belangrijke en helaas noodzakelijke boodschap hebben kunnen verspreiden.
Wil jij ook dergelijke resultaten behalen? Neem dan contact op met: sales@familyblend.nl