Nestlé x familyblend

Het eerste hapje met…

Ouders willen altijd het beste voor hun baby of kind. Vooral de eerste momenten in het leven zijn belangrijk en waardevol. Zo ook het eerste hapje…

De uitdaging

In 2022 heeft Nestlé een nieuwe productlijn geïntroduceerd onder de naam Gerber; plantaardig en biologisch! Tijdens de bijbehorende campagne lag de uitdaging in het bereiken van een specifieke doelgroep, namelijk: bewuste moeders die een voorkeur hebben voor biologisch voedsel. Deze moeders bevinden zich doorgaans in de leeftijdscategorie van 30 tot 40 jaar en hebben kinderen tussen de 6 en 15 maanden oud.

De doelstelling van de campagne omvatte meerdere facetten. Allereerst was de intentie om bekendheid te creëren rondom de nieuwe Gerber productlijn. Daarnaast lag de focus op het genereren van meer verkeer naar de website, met als doel consumenten het product te laten testen.

De campagne 

Om deze producten bij de juiste doelgroep onder de aandacht te brengen adviseerde wij Nestlé te gaan werken met brandambassadeurs (influencers voor de langere termijn) in combinatie met branded content via Kek Mama en Mamaplaats.

Door de verschillende doelstellingen is er geadviseerd te werken in 3 fases met verschillende tools:
1. Awareness fase (Sponsored Stories, influencer inzet)
2. Interactie fase (Influencer inzet, giveaway)
3. Activatie fase (Social campagne, cashback actie en re-targeting)

Nestlé  x Familyblend

Brand ambassadeurs Familyblend

Wij geloven in een match tussen het merk, het product en de influencer. Deze match is gebaseerd op overeenkomsten in merkwaarden, productgebruik, empathie en authenticiteit. Alleen als er een match is tussen deze waarden, kunnen we bouwen aan succes.

De influencers zijn ingezet op meerdere momenten; om het verhaal van Nestlé te delen, de productlijn te introduceren aan hun volgers, de USP’s uit te lichten, het delen van een winactie en het stimuleren van een trial via een persoonlijke cashback code. Zie hier de content die Sanne, Aimée, Kimberly en Lianne.

Het resultaat Nestlé  x Familyblend

De doelstelling voor de totale campagne was het bereiken van 3 miljoen weergaven, dit is met een overscore van 600.000 ruimschoots behaald. Hieruit kunnen we concluderen dat er een goede match is met de doelgroep. We zien een toename in het zoekgedrag op het gebied van plantaardige voeding.

Nestlé  x Familyblend

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk