Een kwart van de kinderen krijgt onvoldoende ontbijt

De uitdaging

Kinderen gaan door toenemende armoede steeds vaker zonder ontbijt naar school. Blue Band zet zich samen met Nationaal Schoolontbijt in voor een structurele oplossing voor dit probleem. Familyblend en Blue Band hebben de handen ineen geslagen in de missie om ieder kind met een ontbijt naar school te sturen; want alleen dan zijn je prestaties beter en kan een kind zich optimaal concentreren. Als organisatie met de purpose om “ouders te gidsen naar een betere generatie”, voelt familyblend de noodzaak om hier een oplossing voor te bieden. Dit resulteerde in de campagne “smeer een broodje doneer” van Blue Band. 

De campagne

Samen met Blue Band draaiden we een campagne om gezinnen over het belang van een gezond ontbijt te leren en overtuigen. Dit hebben we gerealiseerd aan de hand van twee sponsored stories, Instagram stories en een social campagne. Lees hier: 

Met sponsored story één hebben we ons verhaal kunnen vertellen en het belang van een goed ontbijt kunnen overbrengen. Daarna hebben we sponsored story twee ingezet om inspiratie te bieden voor het creëren van het perfecte ontbijt. Vooral voor schoolgaande kinderen is een goed ontbijt essentieel. Maar wat kun je eigenlijk allemaal maken met Blue Band? In dit artikel zijn de beste en makkelijkste ontbijtjes gedeeld.

Sponsored story één: “Een kwart van de kinderen krijgt onvoldoende ontbijt: zó kun jij helpen”, heeft het meest bereik gegenereerd met maar liefst 165.829 views. Het artikel is gedeeld op de Facebook-pagina van Kek Mama, wat voor het grootste deel van het bereik heeft gezorgd binnen deze sponsored story.

kinderen krijgen onvoldoende ontbijt

Projectmanager Bente de Bruijn over ontbijtproblematiek

Met de Broodje Doneer campagne maakt Blue Band een mooie connectie tussen hun product en een maatschappelijke issue die zij belangrijk vinden: ontbijtproblematiek onder kinderen, zegt Bente

“Ik denk dat te weinig mensen op de hoogte zijn van de grootte van dit probleem en de gevolgen die het kan hebben, voor schoolgaande kinderen in het bijzonder. De artikelen die we hierover in samenwerking met Blue Band hebben geschreven op Kek Mama lichten dit uit en moedigen aan wél te ontbijten met originele ontbijtideeën (denk aan ontbijtsushi en een broodje regenboog). Tegelijkertijd roept Blue Band de lezer op mee te helpen het probleem aan te pakken en dat is makkelijker dan je denkt.” 

Het resultaat

Voor deze campagne hebben we een totaal van 400.000 views behaald, een prachtig resultaat waarbij we deze boodschap met kracht over hebben kunnen brengen. kinderen krijgen onvoldoende ontbijt

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk