C&A x Kek Mama: Fashion for Life

Mode is geweldig en goed zorgen voor onze planeet is belangrijker dan ooit. Gelukkig komen er steeds meer duurzame initiatieven, óók op het gebied van fashion. C&A introduceert de Never Out of Stock collectie, een Maternity & Baby lijn die duurzaam en modieus is. In samenwerking met Kek Mama gingen we een partnership aan.

Waar Kek Mama zich hard maakt dat de vrouw meer dan alleen moeder is, zorgt C&A ervoor dat zij (en haar kindje) er altijd fashionable uitziet tijdens elk moment van het leven. Het  concept ‘Mode voor het leven’ liep als rode draad door het partnership. Met behulp van een crossmediale inzet werd top of mind awareness voor de nieuwe collectie van C&A en traffic naar de C&A-webshop gestimuleerd.

Invulling van het partnership

Kek Mama glossy 

Naast reguliere advertenties was C&A zichtbaar in de maandelijkse glossy door sponsoring van de redactionele moderubriek. Deze rubriek inspireert de doelgroep  maandelijks met fashion-trends en musthaves. Stylist en influencer Lizet Greve schitterde in deze prachtige shoot samen met haar gezin. Allemaal geheel gekleed in C&A en in de stijl en tone of voice van Kek Mama voor de perfecte blend.

Fashion for Life event

Om de doelgroep écht te leren kennen, organiseerden we het ‘Fashion for Life’-event  voor lezeressen van Kek Mama en influencers.  Het event stond in het teken van styling op maat, duurzaamheid en natuurlijk de Maternity & Baby collectie.

De kids afdeling van de C&A store op de Kalverstraat werd omgetoverd tot een ontspannen eventlocatie met prachtige styling, geheel in look and feel van het event. Na een warm welkom van Dyonne ten Hoope (voormalig PR en events specialist bij C&A) en Jannine Berkelaar (hoofdredacteur van Kek Mama) gaf Lizet Greve een workshop styling. Samen met de deelnemers ging zij op zoek naar hun eigen stijl. Aan de hand van een zelfgemaakt moodboard toog iedereen  de winkel in om een mooie outfit te shoppen gesponsord door C&A.

“Normaal gesproken zou ik deze kleurencombinatie niet durven maken, maar het staat echt heel erg leuk! Wat een heerlijke dag.’’ – winnares 

Na de workshop stond er een inspirerende tour over duurzame mode door het Fashion For Good museum op het programma.

‘Het was een flinke eyeopener voor een aantal van ons. Zo werd het productieproces van één T-shirt uitgelicht waar maar liefst 10 kilometer draad voor nodig is. Bizar. En helemaal als je bedenkt dat er ook zoveel waist is in de mode-industrie. Het is goed dat we ons daar nog bewuster van worden.’ – Jannine Berkelaar, hoofdredacteur Kek Mama

De middag werd afgesloten met een heerlijk hapje en drankje en iedereen ging naar huis met een goedgevulde goodiebag en een grote glimlach.

Kek Mama online 

Via een sponsored story introduceerden we het partnership met C&A en  activeerden we lezeressen zich op te geven voor het Fashion for Life event. Tijdens en na het event publiceerden we een sfeerverslag waarin de highlights van het geslaagde Kek Mama x C&A event werden getoond. Deze publiceerden we via Instagram REELS video en sfeerbeelden. 

Naast de diverse media-uitingen bij Kek Mama  hebben ook de lezeressen en  influencers veel social content geplaatst via hun persoonlijke Instagram accounts. Dit leverde extra bereik op voor de campagne.

“Het event was heel leuk! De laatste keer dat ik in mijn uppie, zonder kids, in een pashokje stond was lang geleden. Een mooie outfit voor, jawel, mijzelf kunnen kopen!” – Erin (@miniliefde) 

Campagneresultaten

Kwalitatief

Top of mind awareness van de Maternity & Baby collectie van C&A en duurzame mode 

Traffic naar de webshop van C&A 

Prachtige beelden voor zowel Kek Mama als C&A 

Een moment om de Kek Mama lezeres aan het merk te verbinden

 

Kwantitatief

Een online bereik van bijna 800.000 vrouwen 

Een bereik van 133.000 Kek Mama  lezeressen

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk