Brandwonden Stichting x familyblend

Concept: Voorkomen is beter dan genezen

De uitdaging

Jonge kinderen van 0 tot 4 jaar hebben drie tot vier keer grotere kans om brandwonden op te lopen, blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Brandwonden Stichting. Brandwonden Stichting en familyblend stonden voor de uitdagende taak om niet alleen het bewustzijn over brandwonden bij kinderen te vergroten, maar ook actie te ondernemen om jonge gezinnen te betrekken bij dit onderwerp. Onze taak was niet alleen om mensen te informeren over hoe ze brandwonden kunnen voorkomen, maar ook om hen te ondersteunen en te leren hoe ze kunnen omgaan met brandwonden en het herstelproces.

“Als moeder moet je continu scherp zijn, kinderen zijn vliegensvlug. Voor je het weet grijpt je peuter naar een mok thee, of verbrand je kind door de zon.”

De campagne 

Met het concept “Voorkomen is beter dan genezen” maken we ouders attent op de oorzaken van brandwonden. Aan de hand van herkenbare situaties geven we tips en tricks om brandwonden te voorkomen. Ook spelen we in op maatregelen die je kan nemen als het toch gebeurt.

We hebben sponsored stories ingezet op Kek Mama, Mamaplaats en Baby op Komst, daarnaast hebben 10 influencers zich ingezet voor dit onderwerp. Deze influencers hebben geholpen bij het verspreiden van de boodschap over de gevaren van brandwonden, zoals veroorzaakt door hete thee of een omvallende waterkoker. Brandwonden zijn zeer pijnlijk, vereisen langdurig herstel en laten levenslange littekens achter. Vooral kinderen die op jonge leeftijd brandwonden oplopen, hebben vaak meerdere operaties nodig. Brandwonden Stichting streeft ernaar om brandwonden bij kinderen te voorkomen, en deze influencers hebben hieraan bijgedragen.

Met de doorvertaling van het concept middels branded content zijn ouders zich voortaan bewust van oorzaken en gevolgen van brandwonden. Voorkomen is immers beter dan genezen!

Het resultaat

Voor deze campagne hebben we een totaalbereik van 1,2 miljoen impressies behaald. We zijn erin geslaagd om de doelgroep mee te nemen in ons concept: “Voorkomen is beter dan genezen” en jonge gezinnen attent te maken op de oorzaken van brandwonden.

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk