Kerstcampagne | bol x familyblend

Creatief concept: Mijnkerstbol.

De uitdaging

Familyblend heeft bol ondersteund in verschillende doelen rondom de kerstcampagne. Deze doelen zijn als volgt: bol moet in de hoofden en harten komen als dé winkel voor kerstdecoratie en tegelijkertijd de positie als dé kerstcadeau winkel versterken.bol x familyblend

De campagne 

We zijn aan de slag gegaan met bovenstaande doelen door middel van twee verschillende flights, gericht op decoratie en cadeaus. Hieruit is uiteindelijk het overkoepelende concept ‘Mijn Kerstbol.’ ontstaan. Het idee achter dit concept is dat iedereen zijn of haar eigen manieren om kerst te vieren deelt. Of het nu gaat om bestaande tradities, nieuwe gewoontes of juist een combinatie hiervan. We zijn allemaal Kerstmakers, en met ‘Mijn Kerstbol.’ willen we de voorbereidingen rondom kerst voor iedereen iets makkelijker maken.

Om ervoor te zorgen dat bol een plaats krijgt in de hoofden en harten van de doelgroep, met name jonge gezinnen, hebben we een influencerstrategie ontwikkeld op basis van de stapeltechniek, waarbij we gebruikmaken van elf influencers. Influencers hebben laten zien wat er allemaal bij bol. te bestellen is. Er zijn prachtige tafels gedekt, woningen volledig in kerststijl versierd en er is bewezen dat je bij bol echt voor iedereen cadeaus kan shoppen. Naast de inzet van influencers hebben we ook branded content artikelen laten verschijnen op Mamaplaats en Kek Mama.

Het resultaat bol x familyblend

Met deze campagne hebben we in een korte tijd meer dan 3 miljoen contactmomenten gerealiseerd!

bol x familyblend

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk