ASN Bank x familyblend

Creatief concept: Zakgeld Praat

De uitdaging

Zakgeld is een belangrijk topic onder ouders. Het is namelijk een essentieel onderdeel van de financiële bewustwording van een kind. Maar, wanneer start je met zakgeld en hoeveel krijgt een kind eigenlijk? In Zakgeld Praat worden dergelijke vragen en onderwerpen op een toegankelijke manier besproken door en voor ouders. Door kinderen op jonge leeftijd duurzaam te leren sparen en de waarde van geld bij te brengen, draag je bij aan de toekomst van jouw kind en bij ASN Bank ook die van de wereld.ASN Bank x familyblend

De campagne 

Zakgeld Praat: Het klinkt als een alledaags gesprek tussen ouder en kind, waarin dit concept de sleutel vormde tot een geslaagde campagne rond duurzaam financieel opvoeden. Het doel? Bewustwording creëren over de impact van financiële keuzes op de toekomst van je kind.

Via verschillende kanalen, waaronder influencer inzet en onze eigen titels, hebben we ouders laten zien dat het openen van de ASN Juniorrekening niet alleen goed is voor hun kind, maar ook voor de wereld waarin ze opgroeien.

Influencer inzet
We hebben gebruik gemaakt van influencer inzet om het verhaal over te brengen aan de doelgroep. Door authentieke verhalen te delen over zakgeld en financiële opvoeding, hebben we ouders kunnen inspireren om bewuste keuzes te maken. De schaalbaarheid van influencer content werd vergroot door een online doorvertaling op Kek Mama en Mamaplaats. Hiermee bereikten we een breed publiek met deze impactvolle boodschap.

Het Zakgeldcontract
Het Zakgeldcontract diende als praktisch hulpmiddel voor ouders. Hiermee konden ze op een makkelijke en toegankelijke manier afspraken maken over het zakgeld van hun kids. Deze simpele tool maakte het hele idee van verstandig met geld omgaan een stuk concreter en zorgde voor wat meer interactie en duidelijkheid in gezinnen.

Het resultaat ASN Bank x Familyblend

In totaal hebben we meer dan 800.000 impressies behaald!

ASN Bank x familyblend

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk