Albert Heijn x familyblend

Concept: Paascampagne  

De uitdaging

Samen met Albert Heijn hebben we onze krachten gebundeld om het Paasassortiment te laten stralen en hierbij de aandacht van jonge gezinnen te trekken. De uitdaging? Opvallen tijdens de drukke paasperiode, waarin alle supermarkten zichtbaar willen zijn. Het doel van deze campagne was om bekendheid te genereren voor de nieuwe paasproducten, met name het bakkerij-assortiment. Denk hierbij aan het ‘cronaantje’ en het verspakket waarmee je zelf een heerlijke paasstol kon bakken.

De campagne 

Om het nieuwe paasassortiment van Albert Heijn onder de aandacht te brengen, hebben we de zeven Albert Heijn jaarambassadeurs ingezet, waarvan vier (@liekedeb.nl, @onsgezinvanhiernaardaar, @miniliefde en @rebeccaboektje) met een bereik tussen de 10K en 50K volgers en drie (@kirstenschilder, @shary_an en @saskiaweerstand) met meer dan 50K volgers.

De influencers hebben stuk voor stuk een creatief concept bedacht. Zo creëerde Rebecca een ‘Pimp je Paastak voor minder dan 3 euro’-Reel, waarin ze dankbaar gebruik maakt de knutselspullen én de chocolade paashangers uit de Albert Heijn Paascollectie. Saskia dook de keuken in en liet haar volgers zien hoe makkelijk het is om met het verspakket een eigen paasstol en croissantkrans te bakken. En bij Kirsten? Huppelde er zelfs een heuse Paashaas door het beeld.

Naast de influencer content hebben we ook gebruikgemaakt van verschillende tools op Kek Mama. We hebben twee sponsored stories gepubliceerd en een social + native boost. Op de social advertentie zijn onder andere 285 reacties gerealiseerd, wat uitzonderlijk is! Bovendien zijn de artikelen op Kek Mama over heerlijke en vernieuwende paasrecepten goed ontvangen. Zie hier sponsored story 1 en sponsored story 2.

Het resultaat

Voor deze campagne hebben we een totaalbereik van 1,6 miljoen impressies behaald. Een super mooi resultaat, mede dankzij de extra content die de influencers uit enthousiasme hebben gemaakt én het cronaantje dat zelfs viral ging! Wil jij ook dergelijke resultaten behalen? Neem dan contact op met: sales@familyblend.nl

Wil jij ook 5 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk