ABN AMRO x familyblend
Campagneboodschap: Ouders bijstaan bij de financiële opvoeding van hun kinderen
De uitdaging
Cash geld wordt schaarser en kinderen hebben steeds minder inzicht in de waarde ervan. Daarom is het des te belangrijker dat ouders zich bewust zijn van de financiële opvoeding van hun kinderen. Samen met ABN AMRO bieden we ouders handvatten voor deze opvoeding door tips en tricks te delen over zakgeld en sparen, aan de hand van de Jongerengroeirekening van ABN AMRO.
Door daarnaast vanaf de geboorte te beginnen met sparen voor kinderen, creëer je een financieel steuntje in de rug voor als je kind volwassen wordt. Dit zorgt ervoor dat je kind een vliegende start heeft op de 18e verjaardag, bijvoorbeeld voor een studie, rijbewijs of een wereldreis. Het overkoepelende doel is ouders bijstaan bij de financiële opvoeding van hun kinderen.
De campagne
Het creatieve concept “Nu voor later” vormt de rode draad in alle geproduceerde en nog te produceren content. Flights 1 en 2 zijn met succes afgerond, en flight 3 gaat aanstaande maandag live. We werken met verschillende flights en ambassadeurs om het aanbod van ABN AMRO voor spaar- en betaalrekeningen voor kinderen onder de aandacht te brengen bij (jonge) gezinnen. Voor deze campagne hebben we twee influencers ingezet: @debbiedhillon en @thehome.and.thekid, die prachtige content hebben gemaakt rondom het onderwerp financieel zelfstandig worden.
Het resultaat
Voor flights 1 en 2 hebben we een geweldig resultaat behaald van maar liefst 2,7 miljoen impressies, inclusief een mooie overscore. We zijn erin geslaagd de doelgroep te betrekken bij ons concept: ‘Nu voor later’. Op naar een succesvolle laatste flight!
Wil jij ook dergelijke resultaten behalen? Neem dan contact op met: sales@familyblend.nl