Monuta: Content marketing

Monuta verzorgt uitvaarten en sluit hiervoor verzekeringen af. Een onderwerp waar je niet graag bij stil staat, maar wat wel belangrijk is om goed te regelen. Monuta vroeg ons om op een ‘positieve’ manier aandacht te geven aan onderwerpen die met leven en dood te maken hebben en dit te koppelen aan hun expertise en verzekeringen. 

Adviseren

Na diverse brainstormsessies is er een lijst met passende onderwerpen ontstaan welke op een positieve manier gekoppeld werden aan Monuta. Denk aan thema’s als bucketlist (wat wil je afvinken voordat je er niet meer bent), het vasthouden van herinneringen (hoe kun je op een mooie manier dierbare herinneringen bewaren) en dankbaarheid (noem drie dingen waar je dankbaar voor bent). Om ieder thema is een flight gebouwd. 

Verbinden

Om dit doel te bereiken is de volgende flight ingericht per onderwerp (totaal acht flights): 

Tool: Influencer inzet

Een persoonlijk verhaal passend bij het thema met een afsluitende vraag om zo een engagement te creëren. 

Tool: Instagram story

De mooiste quotes en foto’s van de influencer worden uitgelicht en met een vraagsticker wordt om input gevraagd voor de volgende tool: sponsored story. 

Tool: Sponsored story

Een samenvatting van de influencer inzet wordt gecombineerd met de antwoorden op de vraagsticker in de vorm van een lijstje: ’10x dit staat op jullie bucketlist’ of ‘5x zo bepaal je een goede voogd voor je kindjes’. 

Tool: Social campagne

Alle bezoekers van de influencer blog en de sponsored story worden via social ads nogmaals bereikt met een informatieve boodschap vanuit Monuta met call-to-action: bereken wat een uitvaartverzekering voor jouw gezin kost. 

Optimaliseren

 

De campagne kent de volgende kernresultaten:

Kwalitatief resultaat op Mamaplaats

  • Zwaar onderwerp in een licht jasje gestoken;
  • Herbruikbare content gecreëerd;
  • Geladen thema’s dienen als inspiratie voor moeders om niet-gesponsorde blogs te schrijven over zelfde onderwerp;
  • Kennis bijgebracht omtrent de noodzaak om over dit onderwerp na te denken. 

Kwantitatief resultaat op Mamaplaats

  • > 10.000 kliks gerealiseerd van mensen uit de doelgroep die al eerder in aanraking met Monuta zijn geweest = zeer relevant; 
  • >2 miljoen bereikte personen binnen acht maanden;
  • 10 influencers geselecteerd uit de meer dan 100 aanmeldingen. 

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jou merk