Pampers: Influencer marketing

Pampers heeft sinds kort een nieuw product: Pampers Pure. Zij wil haar USP’s vertellen aan de doelgroep met behulp van de inzet van gebruikers zelf (ouders).

Adviseren

 

Familyblend adviseerde een selectie influencers in te zetten die erg puur is en dichtbij zichzelf blijft. De gemaakte beelden en teksten werden gebruikt als input voor sponsored stories om zo extra bereik te genereren.

Verbinden

 

Tool: Influencer impact campagne

Zes passende influencers werden ingezet, elk met een kleine baby en kernwaarden van het gezin passend bij de USP’s van Pampers Pure. 

Tool: Social campagne

De mooiste campagnebeelden werden verspreid aan een groot, relevant bereik.

Tool: Sponsored story

Een SEO-geoptimaliseerd artikel, met linkjes naar Pampers, op een blijvende dedicated pagina. Evergreen content.  

Optimaliseren

 

De campagne kent de volgende kernresultaten:

Kwalitatief resultaat op Mamaplaats

  • Big bang door de inzet van influencers met grote achterban;
  • Pure content gemaakt door echte moeders;
  • Evergreen content d.m.v. sponsored stories, welke Pampers zelf kan gebruiken in haar communicatie. 

Kwantitatief resultaat op Mamaplaats

  • > 1.500.000 bereikte personen uit de doelgroep;
  • 6 influencers zorgen samen voor 500.000 bereik! 
  • Herhaling werkt: hogere engagement (+ 3% bij repostings).

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jou merk