New family member: Joyce Nafzger

Head of Influencer Marketing

Welkom!

Familyblend heeft een nieuwe family member! Joyce Nafzger is ons Influencer team komen versterken. Wie is Joyce? We stellen haar even voor!

Joyce is een gezellige Limburgse die zelf ook nét moeder is geworden. Je kan haar kennen van haar boek INSTAPROOF wat ze een aantal jaar geleden heeft uitgebracht. Een echte social media tijger dus! Benieuwd naar Joyce? Lees snel verder!

“Influencer marketing en social media staan nóóit stil – en daar houd ik wel van. Never a dull moment.”

Vertel Joyce, waar kom je vandaan?

“Mijn roots liggen in het Zuid-Limburgse Kerkrade. Zo’n (uit)hoekje van Nederland waar je haast Google Translate tevoorschijn zou willen toveren. Maar not to worry: inmiddels woon ik al 8 jaar boven de rivieren en ben ik aardig ‘ingeburgerd’.

Gouda (wel nog steeds met zachte G in mijn geval) is tegenwoordig mijn thuis. Daar woon ik met mijn man Sebastian, ons zoontje Oliver (0) en onze labradoodle Columbus. Doordeweeks in ieder geval, want in de weekenden zoeken we vaak nog het zuiden op. Niet alleen vanwege de Limburgse vlaai hoor, maar vooral vanwege alle familie en vrienden die daar nog wonen. (En diezelfde vlaai die ze toevallig wel áltijd in huis blijken te hebben.)”

Wat heb je hiervoor gedaan?

“Voordat ik de switch naar Familyblend maakte, werkte ik 5 jaar als Head of Social bij creatief content bureau qontent matters. Daar richtte ik de social tak op en werkte ik met mijn team voor tal van klanten: van Tele2 tot Prénatal en van HEMA tot Beter Bed, als social media adviseur, trainer, campagnedenker, coordinator en creator.

In mijn jaren bij qontent matters, maakte ik niet alleen ons eigen kantoor onveilig, maar werkte ik ook vaker langere periodes gedetacheerd. Zo werkte ik als Interim Social Media Coordinator onder andere bij Rituals, vtwonen en FEST Amsterdam. Deze merken hielp ik stuk voor stuk met het bereiken van ‘the next level’ op social. Met succes. Zo groeide vtwonen met onze hulp niet langer organisch met ‘maar’ 2.000 volgers per maand, maar mochten zij ineens zo’n 12.000 nieuwe volgers per maand verwelkomen. Je snapt: #soproud.

Naast mijn ‘vaste baan’, werk ik ook al zo’n 10 jaar als freelance tekstschrijver, social media adviseur en trainer én heb ik een boek geschreven INSTAPROOF. Dat elk jaar weer flink ge-update moet worden, dankzij het constante gesleutel aan de app. Houdt me van de straat, zullen we maar zeggen!”

Wat vind jij leuk aan je werk?

“De constante stroom van verandering. Influencer marketing en social media staan nóóit stil – en daar houd ik wel van. Never a dull moment.

Wat ik in het bijzonder tof vind aan Familyblend is de focus: op één doelgroep (waar ik zelf middenin zit) en in mijn geval op één onderwerp: influencer marketing. En geef toe: dat is toch een razend interessant onderwerp? ‘Normale’ mensen, zoals jij en ik, hebben zichzelf in een paar jaar tijd ontpopt tot een nieuw en enorm krachtig reclamemedium. Nog nooit eerder was reclame zo menselijk en persoonlijk. Extra gaaf dat wij deze creators mogen begeleiden in hun groei en merken en ‘makers’ mogen matchen.”

 

Energie!

Waar krijg jij energie van?

“Krijg ik strafpunten als ik hier ‘vakantie’ op antwoord haha? Sinds ik moeder ben geworden van Oliver (nu 11 maanden) is slaap iets schaarser geworden. Behalve… op vakantie! Daar omarmt hij het hele ‘dolce far niente’-gevoel namelijk he-le-maal. Iets later opstaan (lees: 07:30 i.p.v. 05:00 uur, halleluja!), eten, wandelingetje, gapen en weer slapen. Héérlijk!”

Even wat anders dan werk; wat doe je in je vrije tijd?

“Bereid je voor op het burgerlijkste antwoord ever. Op dit moment toch écht: veel tijd doorbrengen met mijn gezin. Uitwaaien op het strand, een fietstochtje maken. Oh en eten. Veel eten. Gelukkig zit het foodie-gen er bij ons goed in. Normaal eten ouders het bord van hun kind nog even leeg, toch? Bij ons is dat andersom.

Al maak je me ook blij met een goed boek, een terrasje, een shopsessie, een gedachteloze scroll-sessie door Instagram of TikTok of wat guilty pleasure tv hoor. Zo tune ik trouw in bij Ik Vertrek en Vier Handen op één Buik. Oh en nu zit ik alweer helemaal in kookprogramma Masterchef Australia. Daar mis ik geen seizoen van. Gelukkig is het ook nog een béétje educatief te noemen. Zo kook ik zelf eigenlijk nooit (thanks husband!), maar weet ik wel precies wat een ‘croquembouche’ is! 😉 Je weet nooit wanneer het je van pas gaat komen hè?”

Wat is jouw ambitie bij Familyblend?

“De influencer tak nog strakker en grootser neerzetten: intern én extern. Misschien ‘shame on me’, maar ik was Familyblend in mijn oude werk, waar ik regelmatig influencers scoutte, nog nooit tegengekomen. Dáár hoop ik samen met mijn team verandering in te brengen. We draaien campagnes voor de mooiste merken, hebben een fantastische (talenten) poule en een team dat alles weet van momfluencer/influencermarketing, dus dat mag de wereld weten ook.”

Joyce

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk