MGA L.O.L. Surprise! x familyblend: Veel meer dan alleen een speelgoedpop!

Diversiteit en het durven uitdrukken van je eigen persoonlijkheid zijn belangrijke pijlers voor de makers van L.O.L. Surprise! en dit zorgt voor de ontwikkeling van een eigen (kleding)smaak van een kind. Daarom werd in samenwerking met Kek Mama een multimediale campagne opgezet met als hoogtepunt een fotoshoot met de speelgoedpoppen van  L.O.L. Surprise!

L.O.L. Surprise! was op zoek naar een kwalitatieve titel om de speelgoedpoppen op authentieke manier onder de aandacht te brengen. De doelstelling was  awareness onder de doelgroep moeders met kinderen van 6 tot 12 jaar. Hierbij werd vooral aandacht geschonken aan het cadeaumoment rondom de feestdagen. Samen bedachten we een mooie multimediale campagne van twee fases. 

Fase 1 – Bekendheid creëren

Online

L.O.L Surprise! staat voor verrassing en roleplay met de diversiteit aan poppen. Vanuit deze pijlers lanceerden we een driedelige content serie waarin we bekende, inspirerende vrouwen interviewden over hun rolmodel als moeder. Met leuke, lieve en grappige anekdotes over momenten met hun kinderen, ontdekten we op een speelse manier waar de band met hun kinderen voor staat. Chantal Bles, Liza Sips en ‘Mommy’ influencer Ajla deelden hun persoonlijke verhalen via alle kanalen van Kek Mama en hun eigen Instagramkanaal.

Chantal Bles: ‘Door haar poppen kon Jada (6) haar tijd in het ziekenhuis verwerken’

“Met haar L.O.L. Surprise! Poppen kan Charlize haar ei helemaal kwijt vertelt Liza Sips”

Influencer Ajla: ‘Mijn kinderen geven veel speelgoed weg aan kindjes die het minder goed hebben’

Print

Naast online awareness maakten we een 1/1 print advertorial met focus op de USP’s van L.O.L. Surprise! Deze verscheen in editie #10 van de glossy Kek Mama (winkeldatum 4 oktober 2022).

Fase 2 – Activatie

Highlight van de partnership was de rijke kindermode serie in Kek Mama magazine editie 11 (winkeldatum 1 november 2022). Exclusief voor L.O.L. Surprise! verbonden we deze kindermode serie aan het merk. 

Vanuit de visie van L.O.L. Surprise! ‘Zo klein als ze zijn hebben kinderen echt hun eigen persoonlijkheid, net als de leuke poppen van L.O.L. Surprise!’ werden echte kids in de leeftijd van 6 tot 12 jaar gekleed zoals de poppen van L.O.L. Surprise! Hierbij werd direct shopping inspiratie gegeven door mode-items en speelgoed op de pagina ernaast af te beelden.  Zo kunnen de kids zich kleden als hun favoriete pop!

Voor een laatste push richting de feestdagen combineerden we een online branded content flight op Kek Mama en Mamaplaats met een giveaway. Het perfecte cadeau voor Holiday Season!

Gedurende de partnership liep een social media campagne waarbij we retargeting toepasten en traffic realiseerden naar L.O.L. Surprise! De Netflix-film van L.O.L. Surprise! heeft daarnaast ook meerdere malen aandacht gekregen op de kanalen van Kek Mama en Mamaplaats. 

Als laatste  hebben we een datagedreven nieuwsbrief verstuurd enkel naar vrouwen met kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Met inspirerende content werden zij voorzien van spot on inspiratie voor de feestdagen. 

 

Met bovenstaande multimediale inzet hebben we op een authentieke en vernieuwende manier buzz gecreëerd rondom L.O.L. Surprise!.

Campagneresultaten

Kwalitatief

Kwalitatieve en rijke influencer content welke door  L.O.L. Surprise! is gebruikt voor eigen online kanalen.

Exclusieve content in de vorm van de kindermodeshoot in Kek Mama, sponsored by L.O.L. Surprise!

 

Kwantitatief 

Een bereik van 133.000 Kek Mama lezeressen

Ruim 2 miljoen views

Meer dan 35.000 QV’s: een signaal dat de doelgroep écht geïnteresseerd is in de content

 

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk