Liggen de goede voornemens al in de prullenbak?

Bij Familyblend hebben we via Mamaplaats, Kek Mama en onze +2.000 Mommy influencers dagelijks contact met miljoenen mama’s en papa’s over verschillende onderwerpen en thema’s. Wij geloven in thema’s omdat deze sturing & focus geven voor het ontwikkelen van content, concepten en campagnes voor onze doelgroep ‘Jonge gezinnen’. En door het gebruik van thema’s creëren we meer context waarin de boodschap van adverteerders past met meer impact als gevolg.

Eén van deze terugkerende thema’s is ‘Goede voornemens voor/met het gezin’. Het is inmiddels alweer februari, Blue Monday is geweest en dus is de kans groot dat een aantal goede voornemens alweer zijn gesneuveld. Vol goede moed begonnen, maar bij de eerste uitglijder en/of tegenslag wordt de handdoek in de ring gegooid. Dit wordt ook wel het what-the-hell effect genoemd.

Jammer, want onderzoek toont aan dat goede voornemens en focus voor het gezin zorgen voor extra verbinding, samenhorigheid, sturing in de opvoeding en het hebben van een gezamenlijk doel. Even een voorbeeld. Een goed voornemen voor een gezin is om ‘echt meer tijd samen te zijn’. Hoe moeten ze dit dan aanpakken? Doe het stap voor stap. Begin bijvoorbeeld met elke dag 10 minuten voor het avondeten echt even samen te komen. Als dit goed gaat, breidt het langzaam uit naar een uur, een middag of misschien zelfs een hele dag. Maak de doelen samen concreet, bespreek ze open met de kinderen en betrek ze er ook echt bij. Op deze manier wordt het een gezamenlijk doel.

Over Familyblend

Bij Familyblend helpen wij merken met impact maken op ‘Jonge gezinnen’. Dit doen we door inzichten, contacten en concepten te combineren. Het omarmen van thema’s die leven bij jonge gezinnen is een grote kans voor merken. Naast ‘Goede voornemens’ hebben we voor 2022 een aantal focus thema’s, namelijk;

  • Gezondheid & weerstand
  • Mombracing
  • Zon/Zomer
  • Liefde
  • Back to school
  • Duurzaamheid
  • Party
  • Winter

Benieuwd hoe een thema partnership eruit kan zien voor jouw merk? Neem contact met ons op!

 

 

Wil jij ook 3 miljoen jonge gezinnen bereiken?

Wij verbinden jouw merk